Tevredenheid over draadloze routers neemt af
Nu veel meer mensen thuiswerken en daarbij de hele dag afhankelijk zijn van hun draadloze internetverbinding worden mensen vaker geconfronteerd met internetproblemen. Volgens het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek naar routers van het Amerikaanse consumentenonderzoeksbureau J.D. Power is de klanttevredenheid over draadloze routers op tien verschillende factoren afgenomen.
De tevredenheid nam onder andere af over het bereik van het draadloze netwerk, de betrouwbaarheid, de up- en downloadsnelheid, het gemak om een verbinding te resetten, veiligheid, prijs, moeilijkheid van de installatie, gebruiksgemak en klantenservice.
Het onderzoeksbureau heeft ontdekt dat er meer routers worden aangeschaft, terwijl de tevredenheid over de verbinding afneemt. Dat suggereert volgens J.D. Power dat consumenten niet over de kennis en vaardigheden beschikken om zelf informatie op te zoeken of de instellingen van hun router aan te passen. Het kopen van een nieuwe router lost hun internetproblemen kennelijk niet voldoende op, dus waarschijnlijk zijn onderdelen niet goed afgesteld of maken ze onvoldoende gebruik van extra opties om de netwerkverbinding te verbeteren. Fabrikanten zouden volgens het rapport eenvoudige instructies en links naar instructievideo’s moeten leveren zodat de consument beter in staat is om zelf problemen op te lossen. Een gebruiksvriendelijke router zou de fabrikant op de lange termijn ook een competitief voordeel moeten opleveren.
De routers van TP-Link komen op het gebied van klanttevredenheid het beste uit de test, gevolgd door D-link en NETGEAR.
Meer weten over Huawei en Digitale Transformatie? Klik hier.