Event managementplatform digitaliseert en haalt 3,8 miljoen op
EventsCase is een alles-in-een event managementplatform uit Londen. Na de uitbraak van het coronavirus zag het platform een groot deel van de business verdampen, en besloot toen het roer om te gooien door features te ontwikkelen waarmee je digitale evenementen kunt organiseren. In een investeringsronde heeft het platform 3,8 miljoen euro opgehaald.
Het platform werd in 2012 opgericht als tool voor organisatoren van zowel grote als kleine evenementen. EventsCase bood onder andere tools om websites en apps te bouwen, registratielijsten voor gasten te beheren, netwerkmogelijkheden te creëren, en voor e-mailmarketing en gamification.
Nu biedt het platform opties voor live streaming, het hosten van on-demand content en online netwerkevenementen. Het bedrijf bereikt hiermee tienduizenden digitale aanwezigen per maand en heeft ten opzichte van vorig jaar een groei van maar liefst 100 procent bereikt, schrijft vaknieuwssite EU Startups.
Jose Bort, de oprichter en CEO van Eventscase, zegt tegen EU Startups dat het bedrijf van januari tot aan april 75 procent van de business zag verdampen. "Het is ongelofelijk om te zien dat we ons nu in een betere positie bevinden dan voor de uitbraak van corona. Dit jaar heeft heel veel uitdagingen gebracht, maar we zijn er sterker uitgekomen. We kunnen nu al online evenementen organiseren met meer dan 100.000 aanwezigen en daarbij kunnen er een miljoen mensen inschakelen via live streams."
Meer weten over Huawei en Digitale Transformatie? Klik hier.