Directeur Albert Heijn: digitalisering versnelt door corona

ANP | 16 november 2020 | 15:35 | Foto: ©ANP Directeur Albert Heijn: digitalisering versnelt door corona

De digitalisering en technologisering van supermarktketen Albert Heijn heeft een "enorme vlucht" genomen, zegt directeur Marit van Egmond in een interview in de Volkskrant. Dat proces was al aan de gang, maar is versneld door de coronacrisis. Zo is het gebruik van de app van het bedrijf gestegen van 200 duizend wekelijkse gebruikers begin 2019 naar 1,8 miljoen nu.

Albert Heijn zet sterk in op onbemande kassa’s en wil voor het eind van het jaar in elke winkel betalen via de zelfscan mogelijk maken. De topvrouw noemt het supermarktbedrijf een "foodtechbedrijf met liefde voor technologie" en vindt dat de digitalisering zelfs nog wel harder mag.

"Ik denk dat de technologie zo snel gaat dat je je straks kunt afvragen of zelfs zelfscankassa’s nog nodig zijn. Er zijn zoveel andere manieren waarop je een winkel in en uit kunt lopen en kunt betalen. Ik zie niet in waarom we vast moeten houden aan een lopende band met een medewerker aan het einde. Wij helpen ook om ouderen daarin wegwijs te maken," zegt Van Egmond in de Volkskrant.

Meer weten over Huawei en Digitale Transformatie? Klik hier.