Consumenten spenderen recordbedrag van 28 miljard dollar in apps
In het derde kwartaal van 2020 hebben consumenten wereldwijd een recordbedrag in apps besteed: 28 miljard dollar, meldt Techcrunch op basis van data-onderzoeksbureau App Annie. Dat is 20 procent meer dan in het derde kwartaal van 2019.
Eerder onderzoek van App Annie suggereerde al dat de uitbraak van corona een langdurig effect zou hebben op het mobiele gedrag van consumenten. Consumenten spendeerden collectief 180 miljard uur in apps in de maanden juli, augustus en september in 2020. Dat is een toename van 25 procent ten opzichte van het derde kwartaal in 2019.
Het aantal downloads in de Google Playstore groeide 10 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2019, bij iOS-apparaten was de toename 20 procent. Een deel van die groei is direct te herleiden tot de pandemie. Zo nam het aantal downloads van onderwijsapps met 25 procent toe in Mexico toen studenten vanuit huis hun lessen gingen volgen, en voor bibliotheek- en instructieapps nam het aantal downloads zelfs met 270 procent toe.
Ook de gamingindustrie heeft een zeer goed kwartaal gedraaid - met een totaalbedrag van 20 miljard aan mobiele games zelfs het beste kwartaal ooit. App Annie heeft voorspeld dat mobiel gamen aan het einde van het jaar 2,8 keer zo groot zal zijn als pc-gaming en 3,1 keer zo groot als console-gaming.
Meer weten over Huawei en Digitale Transformatie? Klik hier.