Twee keer zo snel klaar bij de klantenservice
De Amerikaanse startup Replicant bouwt software die werkt als een combinatie van (op tekst gebaseerde) chatbots en virtuele AI-assistenten. Het is de bedoeling dat de software kan worden ingezet in de klantenservice. Volgens Forbes heeft de startup 27 miljoen dollar opgehaald in een investeringsronde.
Ceo Gadi Shamia zegt dat het niet de bedoeling is dat de software echt menselijk overkomt, maar dat de ervaring voor de gebruiker niet veel verschilt van een gesprek met een menselijke klantenservicemedewerker. "Denk aan onze software als de automatische piloot - die kan zorgen voor de standaardklusjes, en zodra het ingewikkelder wordt nemen mensen het weer over."
De AI die Replicant heeft gebouwd klinkt menselijk en kan door middel van deep learning steeds beter de eigenaardigheden van menselijke zinnen begrijpen. Hierdoor hoeven mensen minder lang in de wacht te staan - volgens Shamia heeft Replicant zo de duur van een telefoongesprek gemiddeld met de helft kunnen verminderen. "Er zijn geen uhs en ahs", zegt Shamia. "Je hoeft niet eerst 30 seconden het dossier te lezen."
Meer weten over Huawei en Kunstmatige Intelligentie? Klik hier.